'Riv servicefabrikkerne ned'Ny bog fra Jonas Astrup Beck og Kristian Astrup Nielsen

Vi har alle været kunder i servicefabrikken.

Servicefabrikken producerer service på samlebånd. Service, der er ens for alle, men rigtig for få. Konsekvensen er dårlige serviceoplevelser til høje omkostninger produceret af demotiverede medarbejdere. Det er et alvorligt problem, som koster samfundet dyrt, og det hele bunder i den måde, man tænker på ledelse i servicefabrikken.

Denne bog repræsenterer et opgør med servicefabrikkens fejlslagne ledelsesparadigme. Du introduceres for et ledelsesperspektiv, der udgør et bedre alternativ. Du får desuden indblik i en forandringsmetode, der er designet til at rive servicefabrikkerne ned og bygge bedre organisationer op. Ud fra kunderne og ind i den organisatoriske virkelighed.

Organisationer er ikke komplekse systemer. Kompleksitet er noget, ledelsen har skabt. Med ny ledelsestænkning og en solid forandringsmetode vil du se, hvordan man får arbejdet til at fungere bedre, og hvordan man skaber meningsfyldte forandringer. Du vil se mange praktiske eksempler på, hvordan det kan se ud. Helt fra forsikringsbranchen og IT-området til det specialiserede område og ældreomsorgen.

Bogen er til alle, der ønsker indsigt i, hvordan man forstår, leder og forandrer serviceorganisationer som systemer. Det er både en teoretisk introduktion til systemisk ledelse og en praktisk håndbog, som guider dig til at komme igang i din egen organisation. Igennem cases fra en række offentlige og private services illustreres det, hvordan man skaber systemer, som leverer bedre service, arbejdsglæde, lavere omkostninger og større omsætning. Samtidigt!

Velkommen til en urimeligt rimelig guide til systemisk ledelse og forandring.

“‘Riv servicefabrikkerne ned’ er en fremragende bog – efter min opfattelse nødvendig læsning for alle ledere i servicevirksomheder, offentlige som private. Bogens mange praktiske eksempler afdækker et kæmpe forbedringspotentiale, der kan komme alle interessenter til gode. Bogen beskriver en ret enkel tilgang og metode, der starter ude hos de enkelte kunder og deres behov. Men som bogen så smukt illustrerer kræver realisering af potentialerne, at hele organisationen og ledelsestænkningen ændres. Bogen flugter fint med de nyeste tanker om humanokrati og frisættelse af medarbejderne og med ledelseskommisionens anbefalinger. Den har mine varmeste anbefalinger.”

Jørgen Kjærgaard, Mentor og ledelsesrådgiver

’Riv servicefabrikkerne ned’ kan købes igennem alle landets boghandlere og udgives 1. december 2021.

Vejl. pris: 399 kr.                  

Forlag: Vanguard uddannelse

ISBN: 978-87-973241-0-3

Bestil bogen her

Bestil dit hardcover eksemplar for 399 kr.+ porto 29 kr, ved at udfylde nedenstående formular.

Til pakkesporing - bare rolig, vi ringer ikke til dig :-)
Vi sender en faktura til den oplyste email, med mindre du vil modtage på anden vis. Venligst oplys hvilke informationer du ønsker på fakturaen, hvis de er forskellige fra leveringsoplysningerne.

Læs kapitlet "Digitalisering udefra og ind"

NYSGERRIG?GI OS ET KALD

Kontakt