Er du træt af konstant at stresse din organisation i jagten på besparelser og effektiv drift? Oplever du, at optimering af en del af din organisation ofte skaber problemer i andre dele? Har du set forsøg på at forbedre kunde- eller borgeroplevelsen, der endte med at have den modsatte effekt? Og kan du genkende konsekvenserne af alt dette i form af interne stridigheder om udviklingskroner, præstationsforbedring og medarbejdertrivsel?
Hvis du kan nikke genkendende til disse spørgsmål, så har du sandsynligvis oplevet de dysfunktionelle effekter af traditionelle forandringsmetoder. Men der er et bedre alternativ: en tilgang til forandring, der ikke stresser hver enkelt del af organisationen og skaber intern splid, men i stedet fører til forbedring af kunde- eller borgeroplevelsen, samtidig med at omkostningerne falder og medarbejdertrivslen stiger.
Dette er ikke en quick fix-metode, da de lavthængende frugter allerede er plukket. Det kræver i stedet en læringsbaseret tilgang, der tager udgangspunkt i kunden eller borgeren samt organisationen som en helhed.
I mere end 35 år har Vanguard hjulpet organisationer med at skabe denne type forandring, og nu har du også mulighed for at teste samme tilgang. Det eneste, det kræver, er en lille smule af din tid til at udføre et OrganisationsReview i samarbejde med Vanguard. På bare 5 dage vil du opleve de hidtil skjulte muligheder for at forbedre din organisation i relation til både kunde- eller borgeroplevelse, medarbejdertrivsel og omkostninger/omsætning.
Indhold
- Forberedende samtale
- Introduktion til organisationsperspektiv og forandringsmetode
- Studie af organisationen vha Vanguardmetoden
- Løbende refleksion og læring
- Afslutning – hvad er potentialet for forbedring?
Målgruppe
OrganisationsReviewet henvender sig til primært til ledere og udviklingsmedarbejdere fra serviceorganisationer.
Praktisk
Forløbet udføres over 5 hele arbejdsdage – helst i træk.
Processen skræddersyes altid efter dine specifikke omstændigheder og behov i dialog med dig i begyndelsen og under forløbet. Hele processen afholdes i din egen organisation og kræver praktisk forberedelse inden afholdelse. Vanguard afstemmer dette med dig i den individuelle samtale.
Pris: 95.000 DKK ex. moms
Har du spørgsmål om OrganisationsReviewet må du meget gerne kontakte os her.
Konsulenter
Processen faciliteres enten af Jonas eller Kristian, der er forfatterne til bogen ‘Riv Servicefabrikkerne Ned’.
Jonas Astrup Beck er Partner i Vanguard Danmark og Sverige. Han har en cand. merc. i Strategi og Ledelse med speciale i systemisk ledelse i service og administration – specielt i forholdet omkring, hvordan man anvender en produktionsfilosofi i en service kontekst.
Jonas har beskæftiget sig med systemisk ledelse siden 2006. Han sluttede sig i 2008 til Vanguard, hvor han siden har hjulpet private, statslige og kommunale organisationer med at implementere Vanguardmetoden i hhv. England, Skotland, Sverige og Danmark.
Email: jonas@vanguard-consult.dk
Telefon: +45 3144 4997
Kristian Astrup Nielsen er direktør og partner i Vanguard Danmark og Sverige. Med en baggrund som M.Sc. fra Handelshøjskolen i Århus har Kristian arbejdet med Vanguardmetoden siden 2004.
Kristian har en bred erfaring med anvendelse af Vanguardmetoden, der spænder fra finansielle service organisationer og forsyningsselskaber på det private marked til sociale services, ydelser og økonomi i offentlige services. Han har arbejdet som konsulent i Storbritannien i 6 år, før han blev ansvarlig for at introducere Vanguardmetoden i Skandinavien.
Email: kristian@vanguard-consult.dk
Telefon: +45 5164 0357